marți, 30 august 2011

Sanatorii, livezi de ciresi si arhondarice

La Sanatoriul Moroieni am stat de vorba cu cativa dintre cei care mai locuiesc acolo. Unul dintre ei isi aducea aminte de tata si asta a creat o oarecare punte de comunicare. Mi-a spus ca totul se duce de rapa din cauza lui Udrea. Da, Elena Udrea, care nu stiu ce interese are si acolo. Fenomenul asta l-am intalnit peste tot pe unde am umblat: tot ce e rau se datoreaza unui anumit politician (de obicei unul notoriu si foarte hulit), care vrea sa faca diverse afaceri murdare, iar ce e bun e deja acaparat de un politician. Imi aduc si acum aminte de anii in care era Nastase premier. Circulam prin tara si aflam ca tot felul de fabrici erau ale lui, ca tot ce se inchidea se inchidea la ordinul lui, ca sa cumpere ulterior pe bani putini. Pana si livezile de ciresi de pe marginea DN1, in zona Baicoi - Campina erau ale lui Nastase. Ei, acum totul s-a transferat la cuplul Udrea-Cocos (pentru ca de Boc chiar nu poate nimeni sa zica lucruri de felul asta, e clar ca omul nu se baga). 

Acum o saptamana, ajuns la Tulcea, am facut o tura prin judet si am vizitat, printre altele, manastirea Celic Dere, despre care nu auzisem niciodata. Manastire impresionanta, merita vazuta. Alaturi, arhondaricul frumos amenajat, unde se opresc pentru o noapte sau doua pelerinii. Ei bine, a trebuit sa aflu ca si ala e luat de Udrea, care are de gand sa-l transforme in hotel. Cred ca aici s-ar putea gasi o explicatie: tot in zona, exista o manastire la fel de frumoasa, numita Cocos. Nu era deloc dificil ca oamenii locului sa faca rapid o asociatie de idei si nume: Manastirea Cocos e a lui Cocos, Udrea e nevasta lui Cocos, deci trebuie sa aiba si ea o manastire pe-acolo. Cea mai la indemana a fost Celic Dere, mai ales ca Udrea s-a apucat sa vorbeasca de un proiect prin care s-ar lega rutier trei manastiri dobrogene importante: Celic Dere, Saon si Cocos.
Nu am aflat, din lipsa de timp, cine din guvern are Manastirea Saon, dar promit ca o sa fac sapaturi adanci.
Manastirea Celic Dere si moara ei de vant

Moara
In stanga, arhondaricul


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

După mine!